Co robić po bleffie ?
Pewnego razu postanowiłeś otworzyć bleffowo 3©:
|
|
|
3© = Blok na Kierach (np tylko K W 10 x x x x ) 4BA = Pytanie o Asy |
Niestety, nie poszczęściło Ci się – to partner ma w tym rozdaniu
silną kartę.
Co teraz robić ?
Przecież partner sądzi, że masz Kiery !
W takiej sytuacji należy po prostu spasować !
Jest to jedyna możliwość radykalnego wyjaśnienia partnerowi, że
„coś się dzieje”,
a i kontrakt 4BA może okazać się zupełnie przyzwoity.
Niestety, wpadłeś na pomysł zminimalizowania szkody poprzez
ukrycie jednego Asa:
|
|
|
3© = Blok na Kierach (np tylko KW10xxxx) 4BA = Pytanie o Asy 5§ = brak Asa |
i – o dziwo – partner, jak widzisz, spasował !
Jasnowidz ?... Czy
potrafisz wyjaśnić tę zagadkę ?
Partner też
postanowił zableffować:
|
|
|
Widząc,
że przeciwnicy mają olbrzymią kartę, postanowił stworzyć pozory siły przez 4BA, a potem dodatkowo
zasugerował, że ma Trefle. |
Nie
skończyło to się najlepiej:
Na pozycji S znana mistrzyni brydżowa zaczaiła się po 4BA, lecz teraz wznowiła licytację kontrą, i WE
zaczęli nawzajem przekonywać się co do swoich kolorów, aż do szlema.
Gdybyś spasował na 4BA, partner wpadłby bez kontry za zaledwie 350 punktów.
Na podstawie Zagadki z Pikiera 5
|
||
Nie samym
brydżem człowiek żyje:
do Czytaj! |
||
brydż, brydż, brydż,
brydż, brydż, brydz, brydz, brydz, brydz, bridge, bridge, bridge, bridge,
brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, wist, Pikier, Łukasz,
Lukasz, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski, Czytaj,
Czytaj!, piki, kiery, kara, trefle, pik, kier, karo, trefl, pas, atu, bez
atu, kontra, rekontra |
16 Października 2000